Ads

jom kita kawan

Thursday, May 21, 2015

KEADAAN NERAKA


Assalamualaikum sahabat.


Sekadar perkongsian yang diajar dalam UITO(University Islam Telegram Online)..

Ust.Rosman bagi tazkirah tafsir..dan ada sebut pasal keadaan NERAKA..

Ya Allah...

Dan orang-orang kafir itu (yang ingkar pada tauhid) bagi mereka minuman dari AIR PANAS 
(Dalam tafsir kata air mendidih tidak betul sebab ia menggambarkan suhu mendidih tahapnya 100 darjah Celsius saja.)

Sedangkan untuk Allah cipta panas langit dan bumi ini, diambilnya 1/70 dari panas Api Neraka. Dalam ayat lain mengatakan Neraka itu bahan bakarnya ialah batu dan manusia. Di bumi, lahar gunung berapi adalah batuan yang baru saja mencair dan belum lagi mendidih. Begitu juga letusan batu-batuan di matahari, kepanasan dan cahayanya mampu memberi hidupan di bumi. 
Mengikut kajian, suhu di matahari ialah 5 juta darjah Celsius. Sedangkan Neraka pula kepanasannya ialah 70 kali ganda drp bumi mengikut hadis sahih bererti berdasarkan fakta sins dan hadis2 maka anggaran suhu di Neraka 350 juta degree celcius. (terbukti bukan 100 darjah Celcius!).

Bahawasanya Neraka itu ditutup semua sekali. Api tidak boleh keluar langsung. Jika kita bayangkan air seberat 100 tan dalam boiler bertutup yang guna untuk hasilkan janakuasa elektrik Gas Petronas di kerteh, suhu air di dalamnya cecah hingga 600 Degree Celcius, direbus selama selama 2 minggu continueously. Preasure nya 50 atmosphera 
(normal preasure sekitar kita hanya 1 atmosphera ).

Tekanan yg kuat dan air tidak bertukar jadi gas. Jika dibuka valve nya, air yg keluar terus jadi gas. Sekiranya boiler tu bocor sebesar jarum, lalu diletakkan besi setebal 1 inci akan tembus besi itu kerana panasnya air. 

Bayangkan suhu 350 juta darjah Celcius. "Bagi mereka minuman dari air panas" Dalam surah lain: air yang menghodohkan muka. Bila terkena, luruh bibir, mata, gigi semua.

terpesir...kena api lilin masa 5 tahun tetapi hingga kini parutnya tetap ada..
Astgafirullahalazim..


No comments:

Post a Comment