Ads

jom kita kawan

Monday, October 27, 2014

Demam Denggi Boleh Membawa Maut Jika Tidak Dirawat

Terima Kasih Allah... 


 Assalamualaikum sahabat...

Sejak akhir-akhir ini demam denggi menjadi-jadi di Malaysia. Jika sebelum ni dengar orang lain kena demam denggi kali ini suami kawan pulak yang kena demam denggi.

Jikalau anda masih ingat yang Allahyarham Mior Ahmad Fuad Mior Badri (dkenali dengan Din Beramboi) meninggal dunia disebabkan oleh demam denggi (sebelumnya dikatakan disebabkan jangkitan kencing tikus). Memang boleh membawa maut jika tidak cepat-cepat ditangani demam denggi.

Demam denggi adalah disebabkan oleh nyamuk aedes betina yang mengigit meninggalkan jangkitan virus Denggi. Permulaan tanda-tanda adalah demam yang mengejut disusuli dengan sakit kepala yang teruk, sakit sendi dan otot yang teruk, loya, muntah, ruam kulit, yang muncul tiga hingga empat hari selepas bermulanya demam, pendarahan ringan (seperti hidung berdarah, gusi berdarah, atau mudah lebam). 




Bagi mereka yang mempunyai sistem imun yang lemah akan menyebabkan demam yang teruk hingga tidak boleh bangun. Dan yang paling teruk jika dijangkiti dengan demam denggi berdarah.




Persekitaran yang tidak bersih seperti jentik-jentik yang hidup dalam tempat air bertakung, air takungan yang tidak ditutup rapat ataupun botol-botol kosong yang tidak digunakan dibiarkan tanpa bertutup. Ini memang akan mengundang pembiakan jentik-jentik dan seterusnya menjadi nyamuk aedes.

Rawatan yang di ambil untuk Demam Denggi


Nutriferon – Nutriferon berperanan untuk supaya badan mendapat signal untuk menghasilkan antibodi semulajadi untuk melawan virus denggi. Tindakan nutriferon adalah berlaku secara semulajadi. Ia nya adalah amat selamat untuk badan.
Vitamin sampingan yang dapat membantu demam denggi.




Performance Drink – Berfungi untuk mengembalikan dan menstabilkan kandungan air di dalam badan. performance drink mempunyai garam yang menstabilkan badan. Performance drink juga memberikan tenaga kepada pesakit. Performance drink berbeza dengan 100Plus. Biasanya orang akan mengambil 100plus bila demam denggi. 100Plus tidak mempunya banyak garam natrium di dalamnya. Di dalam lebihnya banyak kandungan gula.



Vivix pula adalah tonik anti-penuaan semulajadi yang bertindak sehingga ke tahap selular DNA. Bila kita sakit, banyak DNA kita rosak tau. Vivix ni memulihkan DNA sebab tu boleh kata semua penyakit sesuai ambil Vivix kecuali mati. 



ESP – dapat menaikkan platlet kerana kandungan protein yang boleh menghasilkan lebih banyak sel darah mereka.

Alhamdulilah di dalam Shaklee, ada beberapa iktiar yang boleh dibuat untuk meredakan sakit ini, tetapi tiap penyakit Allah jualah penyembuh sebenar.

P/s: Dipercayai sup ketam dapat meningkatkan platlet pesakit demam denggi.
Petua-petua lain untuk menyembuhkan dema denggi adalah daun betik, air 100plus, air kiwi, tembikai dan jus pegaga. 


Pengambilan air yang banyak juga amat perlu supaya pesakit tidak kekeringan. Selamat beriktiar dengan Shaklee untuk demam denggi.



Jika anda ingin mencuba Set Denggi Shaklee, ada boleh klik butang di bawah


atau hubungi saya terus untuk consultation.

ida omar
012-6818241

sekian wasalam



No comments:

Post a Comment