Ads

jom kita kawan

Tuesday, August 25, 2015

Proud to be you,Working Mom!


Terima Kasih Allah... 


Assalamualaikum sahabat...


Ada tak kawan2 maya ida yang bekerja??

Working mom!



Ada video virus baru menunjukkan penonton di seluruh dunia nasib ibu Jepun yang bekerja pekerjaan sepenuh masa sementara perlu juga mengekalkan isi rumah dan menjaga anak-anak mereka.


Menurut RocketNews24, ibu Jepun yang berhenti kerja adalah untuk menjadi surirumah sepenuh masa 

Video baru pendek yang dihasilkan oleh syarikat perisian berpangkalan di Tokyo Cybozu menggambarkan seorang ibu yang di ambang kekusutan. Dia tidak mendapat bantuan daripada suaminya, dan rakan sekerja lelakinya yang tidak memahami pengorbanan beliau  untuk mengambil anak yang sakit dari sekolah.


Ida cabar korang semua untuk lihat sendiri pengorbanan ibu yang bekerja,kesukaran yang dialami oleh seorang ibu yang bekerja setiap hari bila suami berjauhan atau suami tidak membantu..Video itu dibintangi oleh pelakon Jepun Eri Fukatsu sebagai seorang ibu yang membazirkan banyak masa tidur demi anak lelakinya.

Jom tengok video tersebut sampai habiss..






Syarikat yang sama mencipta satu lagi video yang menggambarkan mesej yang sama di mana ibu yang sama menemui bapa kerja yang berfikir bahawa kerja ibu sangatlah mudah. Walau bagaimanapun, ia tidak mengambil masa yang lama bagi seorang lelaki untuk menyedari betapa dia tidak menyedarinya selama ini kesusahan yang dihadapi oleh para isteri.


So,working mommy outhere,be strong!!

Proud to be as strong as you mommy!

No comments:

Post a Comment