Ads

Digital clock

jom kita kawan

Tuesday, July 16, 2013

Rindu

Terima Kasih Allah... 

 Assalamualaikum sahabat...


ya Tuhan...inikah ujianMu?
ya Tuhan..inikah ehsanMu?
tetapi tiada dayaku menolaknya..
kerana Engkau yang berhak memberi
Engkau yang berhak menghalang
walau runtuhnya istana kaca sekalipun
tiada dayaku manusia biasa menolaknya..

ya Tuhan..ku mohon..
tabahkan sekeping hati mereka yang sedang berduka
hentikan segala bisikan syaitan yang bermain ditelinganya
tamatkan kuasa kejahatan manusia, jin dan syaitan yg menakluknya

andai ku punyai kuasa,
akan ku tutup hati sahabatku yang berduka
andai ku punya kuasa,
akan ku pancarkan sinar ceria ke hati  mereka
agar engkau lupa apa itu lara..
agar engkau lupa apa itu duka..

Adat menyayangi pasti merindui..Rindu..satu perkataan yang sering diungkapkan.rindu ibu ayah.rindu suami isteri.rindu anak2.rindu sahabat2.dan yang paling penting..RINDU PADA ALLAH s.w.t..RINDU PADA RASULULLAH s.a.w..
bila rindukan seseorang,pastinya ingin bertemu..
kirimkanlh rindu kalian.jika berjauhan,hantarkan alfatihah dan zikir..moga2 Allah hantarkan rindu kita padanya..
tetapi bagaimana rindukan seseorang yang terlebih dulu menyahut panggilan Ilahi?
tiada suara yang mampu kita dengarkan..tiada rupa yang mampu kita tatapkan..
selain dari memori yang pernah dibina bersama.
memori itu pun kalau mampu,nak aje kita buangkan..

sabarlah wahai hati..
rindu pada yang tiada,hanya doa penghubungnya..
hanya ayat2 suci jadi jambatannya..
moga doa menjadi penghubung rindu kalian.
moga syurga jadi dermaga semua pertemuan rasa rindu itu..

dan,jika rindu..
SUJUD LAH
solat sunat boleh meredakan segala rindu di hati..
mesti ada yg tertanya2kenapa solat sunat boleh jadi penawar kerinduan kan???
yelah..sebab rindu ni datang tiba2 jer..xkira waktu dan ketika..
dan solat sunat pulak boleh buat bila2 masa saja..tiada waktu khas seperti solat fardhu untuk solat sunat(kecuali waktu2 yang diharamkan lh kn)

contohnya terjaga dari lena pkul 4 pg kerana rindu...nak smbung tidur,xlena dh..
nk bgun solat subuh,lmbat lg..nak mandi pun awl lg..
jd..buat solat sunat 2 rakaat..mengadu domba pada Allah..
kira mcm killing 2 birds with 1 stone la kan..
rindu terubat..pahala pun dapat..
rindu xsemestinya terubat bila dgr suara..
rindu pun xsemestinya kena berhabis kredit call..
rindu jgk xsemestinya terubat bla tatap wajahnya..rindu tu jgk kurniaan dari Allah
jadi luahkan rasa rindu pada Pemilik hati2 yang kita rindui..
sape Pemilik hati tuh?
ALLAH!!

luahkan rasa rindu melalui Allah..pemilik setiap yg bernyawa di muka bumi..

p/s: sejak 2 menjak ni ida trgtkan sahabat ida yang baru kehilangan suami tercinta.dan terfikir bagaimana jika dia rindukan arwah?bagaimana jika anknya yg belum tau apa2 rindukan ayahnya?
jadi kuatkan smgt..bykkn solat sunat..bykkn mengaji alquran.
ingatlh masih ada yang sayang..
janji Allah itu pasti..
moga Allah cucuri arwah.alfatihah.



wassalam.



No comments:

Post a Comment