Ads

jom kita kawan

Wednesday, February 20, 2013

70 Alasan memaafkan Saudara kita

Terima Kasih Allah... 

 Assalamualaikum sahabat...
 70 alasan????ada ke??? arghhhhhhhhhhh....dia yang buat perangai dulu!! arghhhhhhhhhh...peduli happerrrr kalau xbckp pun???mcm2 arghhhhhhhhhhh lg lh..
antara2 ayt seseorang yang tengah melayan amarah hatinya..bukan ana tuding jari pada org lain,tp kdg2 ana pun sama jer kalau marah tu..tp kita sama2 lah tilik diri kita..
ana tegur bukan ana menyindir,mengkritik tp ana sayang..ceeewaaaaaaaahhhhhhhhh....hekhekhek
pada pendapat ana lh kan,tegur org lain,sama juga mcm tegur diri sendiri..xkn nk tgur org bjln senget,allignment kita pun xbetul kan? 
ok terpanjang plak mukaddimah nyer..
dalam surah anbia' 21:37, Allah ada cakap bahawa " manusia memang makhluk yang diciptakan suka tergesa-gesa dalam semua perkaranya"
manusia sering ingin meraih keinginan dengan cepat. ..dan untuk sebahagian perkara yang banyak cabangnya,juga terbuka untuk berbagai versi dan pentafsirannya,sikap tergesa2 hanya akan memberi akibat yang akan dikesali jer pada kemudian hari...
jadi,carilah 70 alasan untuk memaafkan sikap saudara kita yang mana jika pernah bertingkah bahasa,tercalar jiwa atau terguris rasa.
kerana jika hati kita masih enggan menerimanya juga,maka kekerasan hati kita lah  yang patut dipersalahkan.

maafkanlah walau rasa sakit itu sangat perit.lepaskanlah walau ia bisa menghancurkan hati.
kerana saat dikau mula memaafkan,airmata tidak akan bermain2 lg di kolamnya..hatimu tidak akan dirantai lagi..dan perasaan mu seakan-akan bebas terbang.sebebas burung2 di angkasa..


peaceeeeeeee...
wassalam




No comments:

Post a Comment