Ads

jom kita kawan

Monday, November 10, 2014

2 JENIS BUASIR







Terima Kasih Allah... 



Assalamualaikum sahabat...

Hari ni ida nak berkongsi pasal BUASIR pulak yer..
Bagi ibu-ibu yang sedang hamil,lepas bersalin,majority mempunyai masalah ini kan??

Buasir tu apa dia sebenarnya???

Buasir atau hemoroid adalah pembengkakan pada vena yang terletak di bahagian rektum dan dubur. Apabila vena ini membonjol keluar ia mengganggu dan menyebabkan membran di sekitarnya membengkak, terasa sakit, perit, gatal dan berdarah. Buasir terjadi disebabkan oleh terlalu tinggi tekanan dalam darah di bahagian rektum, menyebabkan dinding vena darah teregang atau 'memeri' dan membonjol. Kadangkala ia boleh pecah, terutamanya sewaktu meneran.




Terdapat 2jenis buasir iaitu:


MAAF JIKA GAMBAR SANGAT NGERI 


i) Buasir dalaman - lazimnya buasir jenis ini tidak terasa sakit @ gatal kerana ia terletak jauh ke dalam rektum. Buasir dalaman tidak merbahaya tetapi meneran dan gangguan dari saluran najis semasa membuang air besar boleh mencederakan permukaan buasir dan menyebabkannya berdarah.


ii) Buasir luaran - buasir jenis luaran selalunya kita dengar yang mengakibatkan gejala-gejala seperti sakit, pedih dan gatal di dubur. Jika buasir ini tersepit, bekuan darah akan terjadi di dalamnya menyebabkan ia terasa amat sakit.Gejala inilah yang memerlukan perhatian dan rawatan perubatan.Buasir ini akan berulang kembali walaupun dengan tekanan @ bebanan yang lebih ringan berbanding dengan yang sebelumnya.


Apakah yang menyebabkan buasir?


Meneran (ketika najis keras @ sembelit)-jika najis keras,anda dinasihatkan untuk ambil Herblax yangboleh melembutkan najis

Cirit-birit

Duduk mencangkung terlalu lama

Batuk yg teruk

Bersalin

Mengangkat barang berat

Pengamalan seks melalui dubur oleh golongan homoseksual


Anda mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk mendapat buasir sekiranya mempunyai ahli keluarga yang menghidap buasir serta sering mengalami masalah sembelit.


Di sini saya cadangkan beberapa jenis supplement bagi membantu masalah buasir anda, antaranya ialah Zinc Complex, Ostematrix dan Omega Guard




OSTEMATRIX : membantu untuk mengurangkan sembelit dan melancarkan pembuangan air besar serta memberi keselesaan kepada anda apabila mengalami luka di bahagian dubur


ZINC COMPLEX : Disarankan kepada pesakit buasir yang tahapnya lebih tinggi seperti keluar najis bersama darah dan membuang air besar dengan rasa yang sangat perit.ZINC COMPLEX membantu menyembuhkan luka di bahagian dalam dubur dengan lebih cepat.


OMEGA GUARD : Baik untuk sendi/otot…Pesakit buasir akan mengalami kesakitan akibat daripada tekanan otot dubur ke atas bengkak tersebut sehingga menyebabkan proses pembuangan air besar menjadi amat perit. Jadi, OMEGA membantu untuk mengecutkan otot yang bengkak tersebut.


TIP ELAK SEMBELIT
Selain ambil bekalan supplemen,anda juga dinasihatkan untuk banyakkan minum air kosong,makan buah-buahan dan makan sayur..

Jika anda dalam pantang,1 petua yang boleh ida kongsikan untuk elakkan sembelit ialah banyakkan makan sayur sawi dan epal hijau..



Untuk dapatkan konsultasi daripada saya secara exclusive/atau inginkan produk ni dengan harga PROMOSI,
boleh wassap

012-6818241
ida omar

@
jika ingin beli terus,boleh 


sekian,moga bermanfaat

No comments:

Post a Comment