Ads

jom kita kawan

Friday, May 9, 2014

Bila Camar Terbang Songsang

Terima Kasih Allah... 

 Assalamualaikum sahabat...




Selamat malam, Malam
biarkan aku lena diulit mimpi mu yang datang
mimpi tentang camar yang cuba terbang 
melintangi angin memintas awan
yang melayang songsang
yang terbang berseorangan

Selamat pagi,sang Siang
moga hadirmu beri seribu cahaya terang
yang bisa buat camar terbang untuk pulang
mencari sarang
mencari sedikit harapan
yang pernah hilang dikala mala datang

Siang,
aku masih lagi impikan malam yg panjang
biarpun mimpi yang datang menyongsang
biarpun terbangnya camar berseorangan
kerna Malam,
bisa membuatku terlena 
dari cahaya Siang yang terang

Siang,
kembalikan malam
                                                  
 -asywaq-


Paku bukan sebarang paku
paku datang dari seberang
akumencari aku di dalam aku
Rupa-rupanya Aku sembunyi di dalam terang
 -Hamzah Fansuri-


No comments:

Post a Comment