Ads

jom kita kawan

Thursday, May 9, 2013

3 Perkara kita bawa selepas meninggal

Terima Kasih Allah... 

 Assalamualaikum sahabat...

Bila kita meninggal dunia,3 perkara jer kita bawak..sedekah jariah,ilmu yg berguna,doa ank soleh..pgkat tinggi kt dunia,xde kubur 'VIP',duit dalam bank berpuluh2 ribu,xleh bwk..kalau xsempat buat wasiat,dan anak2 tidak dididik dengan sempurna,apabila kita meninggal,anak2 bergolok,berparang berebutkan harta si mati..si mati di dalam kubur,terseksa..jadi tiada salahnya mendermakan dan jadikan bekalan kita di sana nanti...dan tanah berpuluh2 ekar,kita tggal..selepas je selesai si mati dikebumikan,anak2 menantu mula membangkitkan isu tanah itu tanah ini.
jadi untuk apa kita mencari harta jika bukan untuk bekalan kita di alam barzakh?untuk apa kita mendidik anak menjadi org yang cerdik pandai jika tidak boleh untuk mendoakan kita di alam barzakh?
dan untuk apa kita memarahi anak2 supaya jangan lupakan solat tiang agama jika kita sendiri tidak berjaya menegakkan tiang itu?
maafkan jika entry ini terkena pada diri pembaca.
tiada niat lain selain untuk mengingatkan saudara sesama islam an juga diri ana sendiri supaya kejarlah akhirat.ingatlah mati.ingatlah azab Allah itu amat sakit..

Ya Allah yang Maha Kuasa,jauhilah kami sebagai anak2 dari menjadikan ibubapa kami terseksa di dalam kubur.jadikanlah kami anak2 yang boleh menghantar doa kepada mereka setelah mereka kembali menyahut panggilanMu.

No comments:

Post a Comment