Ads

Digital clock

jom kita kawan

Friday, December 21, 2012

jalan-jalan berkaca

Terima Kasih Allah...
Liku-liku perjalanan
Assalamualaikum sahabat..setelah berkurun gk xjenguk,arini terlintas nk wt 1 citer..saja je pun..xde kaitan yg masih hidup atau telah tiada.pada yg tiada,sama2 kita sedekahkan alfatihah.pada yg masih berlakondi pentas alam ni,sama2 kita bersyukur kerana masih diambil menjadi pelakon.

Liku-liku perjalanan seorang wanita..penuh liku..penuh duri..kalau yg pakai baju yg xbrape nk tebal+xbrapa nk labuh,habislh calar badan kita.(perumpamaan yg tah pe2 jek)hahahaahhhaha

tapi dalam perjalanan kita ni,sentiasa ada pilihan.kita yg mnentukan jln yg kita pilih.mcm cntoh gmbr tu...
cntohnya dlm hdup ana
1.ada jalan berkaca+xde slipar,
2.ada jalan berkaca+ade slipar,
3.ada jalan berkaca+ade slipar+payung,

nape contoh berkaca,selipar n payung???? jawapannya entahlh...dh itu yg terlintas td..hehehehe

tapi ana yg berhak tuk memilih..jauh di sudut hati,ana akan pilih jalan no.3...tp bila ana pilih jalan no.3,ana terpaksa tuk tidak memikirkan org sekeliling...terpaksa lukakan dan malukan ati org lain.ana cuma akan pkrkan kehendak ana ada pada jalan ni dan ana boleh trus bergerak ke depan,dgn hati yg bersalah...

jalan no.2 lak,ana mmg xbrapa nk ikut jalan tu,tp fmly ana dh ikut jalan tu..nak xnk,terpaksa ana ikut jalan tu..berkaca gk,tp ana disediakan selpar.walaupun hati xsuka,kemungkinan di pertengahan jalan tu ada taman ke,air terjun ke,yg membolehkan kita xmnyesal ikut jalan ni.

dan jalan no.1,jalan yg ana sgt2 nak ikut..tp jalan tu penuh kaca,tambahan lagi ana xdisediakan selipar.kesimpulannya,ana boleh ikut jalan tu,tp kna dgn kesabaran yg super duper tggi..ana kena bertahan untuk sekian waktu sampai ana boleh beli selipar dan mula perjalanan dgn aman.


so,dr jalan2 kt atas,mmg nmpk jln mna ana kna ikut kn???jln no.2...terpaksa ikut,mengikut dan berdoa moga2 ada keindahan di jalan itu.kerana perjalanan masih jauh.teruskan berjalan diiringi doa dan tawakkal.

assalamualaikum...tah pe2 merapu..hihihi










No comments:

Post a Comment