Ads

jom kita kawan

Thursday, May 4, 2017

HAKIKAT EMOSI ISTERI BILA PJJ




Emosi seorang isteri yang berjauhan dari seorang suami, tidak sama dengan emosi seorang isteri yang tinggal sebumbung dengan suaminya. (Pandangan Ida saja ni yer )

Ramai yang pertikaikan kesusahan diri bila PJJ dengan suami. Ida memang tersangat faham EMOSI yang ibu-ibu alami kerana ida juga salah seorang yang pjj dengan suami. Dan, tak kurang juga ibu-ibu yang tidak berada dalam situasi kami ibu-ibu pjj ni,mencemuh apabila ada ketika kami terasa sangat penat,sangat ingin mempunyai masa untuk diri sendiri dengan membiarkan anak anak dengan gadjet. 

Kami pun ibu yang tahu baik buruknya gadjet untuk anak-anak .

Psikologi isteri yang berjauhan dari suaminya tidak sama psikologi dengan isteri yang tinggal sebumbung dengan suaminya. 

Kami pun tahu, tempat yang terbaik bagi seorang isteri adalah di sisi suaminya kerana di sana akan ada sokongan emosi, perasaan, kewangan dan sosial. Tapi,kerana paksaan kerja dan kewangan,kami redha untuk berjauhan.

Seorang isteri yang bersendirian selama beberapa tempoh menguruskan dirinya serta anak mengalami beberapa tekanan yang jauh lebih dahsyat berbanding isteri yang mengalami tekanan namun masih ada suami disisinya. 

Tekanan yang dirasakan isteri yang berjauhan juga tidak sama dengan tekanan suami kerana suami hanya menguruskan dirinya sahaja tanpa melibatkan pengurusan anak. 

Isteri sentiasa bangkit dengan mengumpul kekuatan-kekuatan untuk hari-hari yang akan dihadapi. 
Isteri sentiasa berehat dengan fikiran yang sentiasa berjaga demi hari esok bersama anak-anak 

Maka tidak hairanlah jika tahap kesihatan seorang isteri yang berjauhan, jauh lebih teruk berbanding isteri yang tinggal sebumbung dengan suaminya. 

Hati yang menanggung masalah atau terseksa boleh menjejaskan tahap kesihatan walau ada senyuman yang terukir. Jauh di sudut hatinya menangis sendiri. Sebab itu jugalah,ida selalu sarankan kepada semua kaum ibu untuk JAGA DIRI UNTUK JAGA ORANG LAIN!

Ibu PERLU ambil supplement supaya kesihatan tak terjejas. Emosi sentiasa stabil. Bagaimanapun,semua kesakitan,dugaan itu,Allah yang datangkan. Kita hanya usaha dan ikhtiar untuk kekal sihat.

Dan kerana itulah,ida bersungguh-sungguh untuk menjadi salah seorang WORK AT HOME MOM dengan SHAKLEE. Ida dapati,ramai ibu yang mula mempunyai masa yang FLEXIBLE dengan shaklee. 

Mereka mempunyai lebih masa bersama anak-anak
Mereka mempunyai lebih wang untuk membantu suami
mereka mempunyai lebih waktu untuk diri sendiri dan keluarga


Meman itulah idaman kalbu setiap wanita. Inginkan kebebasan untuk keluarga dalam masa yang sama inginkan pendapatan.

Dan Alhamdulillah ida makin menuju ke arah KEBABASAN MASA  & WANG!

RANK COORDINATOR permulaan untuk Ida rancang ke arah impian.
Sekarang, Ida masih bekerja tetapi sudah mendapat bonus hampir sama dengan gaji hakiki.

Insyaallah sampai satu tahap,bila ianya makin stabil,sampai masa untuk ida tumpukan sepenuhnya pada Shaklee dan keluarga saja.

Anda berminat tak jika Ida bukakan 8 SLOT untuk ida didik sampai berjaya PEGANG 4 ANGKA BONUS?



No comments:

Post a Comment