Ads

jom kita kawan

Sunday, October 21, 2012

Usia hanya pada Angka,bukan pada wajah

Terima Kasih Allah...

Assalamualaikum sahabat..hehehe xleh blah kn tgk tjuk..igt kt rita rudaini nyer iklan tuh...
kehkehkeh... tp tajuk ni ana saja jer bg gempak sket..sbbnya asa nk tulis sal jodoh dan umor...jodoh ,ajal maut semua kt tangan Tuhan...bukan tangan bapak..(sedutan drama P.Ramlee)

kadang2 hati xbrapa yakin pada golongan lelaki yg lebih muda untuk memimpin wanita yang lebih berusia.maklumlah..wanita berusia lagi awal makan garam berbanding dgn lelaki muda usianya..

bkn senang nak berkenan dgn seorang lelaki kerana perasaan itu,pada pndapat ana akan berubah setiap mengikut masa,ketika dan mood .kalau mood xbaik,dtg lelaki ensem cam brad pitt pun xlyn asanya.

jika sebelum ini bercinta bagai nak rakkkk sekalipun,kalau dh Tuhan tulis dia bukan jodoh kita,sesaat je leh putus.semuanya mmg dh tertulis dan mmg takdir tuk kita.itu semua kerja Tuhan yang maha kuasa.

kisah cinta berbeza umor ni,sebenarnya amatlah xbest tuk dilalui.kerana akan banyak cerita yang negatif yg akan telinga anda dengar. Ada yang berkata wanita akan cepat dimamah usia dan akan kelihatan terlebih tua dari usia yang sebenar.so cmna lelaki yg usia muda snggup nk org yg lg tua? itu bg orang yg berada di situasi belah lelaki.bagi org yg berada dlm situasi wanita yg berusia plak,"yakin ke dia leh bimbing?kalau boleh cari lh yg lebih tua dri usia kita.barulh kita boleh melihat kematangan dia mengemudi rumah tangga"

itu antara komen2 yg akan didengari di kedua2 belah pihak.tp berbalik kepada akar umbinya,jodoh itu ketentuan tuhan.siapa kita untuk menidakkannya???

p/s: sesungguhnya gambar ini hanyalah hiasan semata2..tiada kaitan lgsung dgn yg hidup atau telah tiada.






No comments:

Post a Comment