Ads

Digital clock

jom kita kawan

Monday, July 2, 2012

Perjalanan ke Pulau Mutiara


Buat kali pertama misi untuk bawa bonda tersayang berjaya dilaksanakan.. xde lah misi apa pun sebenarnya..hikhik bawa bonda ke kampung halamannya je pun :P tapi agak bermakna lh jgk sbb setelah umur 14 thun meninggalkan tanah tumpahnya iaitu pulau mutiara,thun 2012 ni dia menjejakkan kakinya lagi setelah berumur 65 tahun..agak hebat gak mak aku ni kan???? (maaf yer mak..hihihi)
aku pun sebenarnya xsempat kenal saudara mara sebelah mak (melainkan pakcik n makngah..itu pun sebab pakcik duk kelantan,makngah duk pahang..agk dekatlh lau nk pegi junguk2 tu...kt penang ni,bukannya jauh tp xde yg berkesempatan je nk bwk 'bisboss' g..pas bertekad booked tiket seramai 7 orang,tp 4 org je yg leh g..xpelah...plg tidak aku ada untuk jd tongkat 'bigboss' aku kn???


setelah sampai penang,inilah insan pertama yg kami jumpa..sungguh xpernah aku kenal wajah ni..tp namanye slalu gk lh kuar kt skrin hp bonda...tp walaupun 51 thun xpernah jumpa,bonda masih tetap cam wajah ni..katanye paklong Hashim ni geng dia masa mandi sungai & parit dulu..mmg silaturrahim xpernah putus walaupun berabad xjumpa..

inilah sepupu2 yg byk meluangkan masa sepanjang perjalanan kami ke sana..maksu sponsor keta,maklang jadi pemandu pelancong,paklong lak driver pelancong..hihihi rindu lak asa kt khadijah n d geng..sgt2 terharu bila mak menitiskan airmata tiap kali berjumpa dengan saudara maranya...

MAAFKAN KAMI MAK KERANA SEBELUM NI TIDAK BERKESEMPATAN UNTUK MELUANGKAN SEDIKIT MASA UNTUK MEMBAWA MAK KE SANA..SELEPAS 50 TAHUN BARU KAMI BAWA MAK KE SANA...

p/s : mak ckp nk g jumpa keluarga angkat kt sarawak lak pasni..Insyaallah kami akan usahakan..sabar ye mak.. :D


Terima Kasih Allah...

2 comments:

  1. Replies
    1. sja tgk blog mu,jd nk nulis jgk..tp sthun xsapa 50 entry..hahaha xdan

      Delete