Ads

Digital clock

jom kita kawan

Tuesday, July 15, 2014

BASIC H dan DAUN RAMBUTAN UNTUK ANAK DEMAM LEPAS CUCUK

Terima Kasih Allah... 

 Assalamualaikum sahabat...

alkesah la my son sudah 6 bulan..ari isnin pegi cucuk..Alhamdulillah anak xdemam..
happy jer duk tolong ummi kems dapur..yelah kita ni bila dh jadi ibu,bnda plg risau jika anak demam or sakitlh..mmg ibulh org pertama xleh tdo..


tp smlm(rabu)tgh malam tu pgg kpala dia tersangatlh panas..aishhh..nk demam ke ni??
pgang leher pun panas..kaki panas,..tapak tgn pun panas..
ya Allah..ini lh bnda yg ditakuti..
sebelum ni cucuk 1-5 bulan xpernah lagi dia demam..kali ni plak demam..
apa nak buat nih???
think..think..think..
 isi ubat demam dlm botol dan suap..ditolaknya..
aduiiii anak..

last skli dh xtw nk buat apa..
g kt sinki..terpandang botol ni

yer..kawan pernah cerita yg anak dia kena demam campak,dia titis 2-3 titik n lap2 pada badan anak..
so sy pun sama..tgh2 mlm ni mmg xde idea lain dh

titik 2-3 titik..masukkan air..lapkan kpala anak..
lapkn kt leher anak
lapkan bawah ketiak anak
kering jer sapu..kering jer sapu balik air ni..

dan pagi td..kaki...tgn dah hilang panasnya..kepala masih lagi panas tp dh kurang sikit banding dgn mlm td..
alhamdulillah..
tp pg ni mcm ank org lain jgk la..
merengek jer..xnk duk bawah..nk dukung n bertepek aje..

dan 1 cara lagi yg terlintas kt kepala hotak ni..jelum dgn air daun rambutan


gumpal2kan daun rambutan..masuk dlm air..lapkan pd leher..bawah ketiak..n kepala..
dlm 2 jam jgk la duk lap..sapu..lap..sapu..
pukul 12.30 tghri ni,ahamdulillah panas dah hilang

ummi n abi xrisau lg..
be strong anak..
normal lh budak2 demam kan..

 tp kita sbgai ibu..mesti lh xnk tgk ank duk merengek je kn..
so konklusinya

BASIC-H & DAUN RAMBUTAN mmg the best!!


sekian
wassalam

nk jana pendapatan sampingan 4-5 angka sebulan?
boleh tnya sy yer..insyaallah sy bantu smpai anda dapat 5 angka sebulan..
dgn syrat anda RAJIN DAN MAHU!!!
012-6818241 ida omar
sy pengedar shaklee di kuala lipis pahang,gua musang kelantan



No comments:

Post a Comment